ירקות ותבלינים > אנדיב (עולש)

דג פורל אפוי מוגש עם אנטיפסטי אנדיב (עולש) ועגבניות שרי

מאת: מיכל לוי אלחלל

מנה אביבית, קלה ומרשימה. מומלצת כמנת חג לפסח.

מצרכים:

הכנה:

מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות) ומרפדים תבנית               בנייר אפייה.

מנקים את הדגים, וחורצים שני חתכים בדופן הדג בצורה אלכסונית. ממלאים את פנים הדג בשתי שמיניות לימונים, פרוסות ג'ינג'ר וענף רוזמרין, מברישים ב 2 כפות שמן זית ומתבלים במלח ופלפל. מניחים את הדגים בתבנית צמודים האחד לשני.

בקערה גדולה מערבבים את ראשי האנדיב (עולש) עם עגבניות השרי, מתבלים בשמן זית, חומץ בלסמי, מלח ופלפל ומניחים בתבנית ליד הדגים.

אופים כ 20 דקות או עד שהדג יציב למגע.                              מגישים חם לצד ירקות האנטי-פסטי.

בתאבון !

לנו, בחוות תקוע, חשוב שתוכלו לשלב את מוצרינו במטבח הביתי שלכם וכך ליהנות במשך כל השנה מיתרונותיהם הבריאותיים.

אנו מציעים לכם מגוון רחב של מתכונים שנכתבו על-ידי שפים נבחרים, באמצעותם תוכלו להכין מנות בריאות הכוללות מרכיבים כגון שורש ג'ינג'ר, שורש כורכום, פטריות שי-טאקי ומאי-טאקי; מתכונים המתאימים לטבעונים וצמחונים הכוללים פטריות מיובשות ופטריות טריות, אנדיב, בצלצלי שאלוט ועגבניות לחות; מתכונים המתאימים לימי חג הכוללים אפונה מתוקה, אספרגוס (לבן ואורגני); ומתכוני ירקות לימי חול הכוללים בצלצלי פנינה, ארטישוק ננסי ועגבניות מיובשות, ולא פסחנו על מתכוני פירות הכוללים ליים או פטל. בין שלל המתכונים תוכלו אף למצוא מתכוני קינוחים בהם ניתן לשלב נשיקות ג'ינג'ר וממתקי עגבניות שרי. בתיאבון ולבריאות!