פטריות מיובשות > פטריות שי-טאקי

ריזוטו פטריות וכרישה

שף: יוסי בן דיין

 

מצרכים:

הכנה:

מאדים את הבצל עם הכרישה בשמן עד שהבצל הופך שקוף.

פורסים את הפטריות: פטריות שי- טאקי חותכים לרבעים (מסירים את הרגל), פטריות מלך היער חוצים לאורך ופורסים לרוחב ואת פטריות השי- מג'י מפרידים ע"י חיתוך הבסיס.

שוטפים מעט את פטריות הפורצ'יני ומוסיפים אותם יחד עם שאר הפטריות לסיר להמשך אידוי של 2 עד 3 דקות, מוסיפים את האורז, המלח והפלפל וממשיכים לאדות עד שהאורז מתחמם. 

יוצקים את היין הלבן ומערבבים עד שרוב היין מתאדה.

מוסיפים שתי כוסות מהנוזל, מרתיחים, מנמיכים את האש ומבשלים בסיר פתוח תוך כדי ערבוב כמעט מתמיד עד שהוא נספג באורז. מוסיפים שתי כוסות מים נוספות וחוזרים על אותה פעולה. כך עושים פעם שלישית עם יתרת הנוזל עד שכמעט כולו מתאדה.

מורידים מהאש, מוסיפים את החמאה והשמנת ומערבבים בעדינות עד שהחמאה נמסה. מוסיפים את הפרמזן ומגישים מיד!

האורז צריך להיות רטוב מאוד (ALLONDO) אך עדיין עם נקודה קשה במרכז הגרגיר (ALDENTE).

בתאבון!

לנו, בחוות תקוע, חשוב שתוכלו לשלב את מוצרינו במטבח הביתי שלכם וכך ליהנות במשך כל השנה מיתרונותיהם הבריאותיים.

אנו מציעים לכם מגוון רחב של מתכונים שנכתבו על-ידי שפים נבחרים, באמצעותם תוכלו להכין מנות בריאות הכוללות מרכיבים כגון שורש ג'ינג'ר, שורש כורכום, פטריות שי-טאקי ומאי-טאקי; מתכונים המתאימים לטבעונים וצמחונים הכוללים פטריות מיובשות ופטריות טריות, אנדיב, בצלצלי שאלוט ועגבניות לחות; מתכונים המתאימים לימי חג הכוללים אפונה מתוקה, אספרגוס (לבן ואורגני); ומתכוני ירקות לימי חול הכוללים בצלצלי פנינה, ארטישוק ננסי ועגבניות מיובשות, ולא פסחנו על מתכוני פירות הכוללים ליים או פטל. בין שלל המתכונים תוכלו אף למצוא מתכוני קינוחים בהם ניתן לשלב נשיקות ג'ינג'ר וממתקי עגבניות שרי. בתיאבון ולבריאות!