ירקות ותבלינים > אנדיב (עולש)

אנדיב מזוגגים במיץ תפוחים, דבש, ג'ינג'ר ורכז רימונים | מתכון לראש השנה

מאת  : שף יוסי בן- דיין

מתאימה להגשה לשולחן ראש השנה כמתאבן או כתוספת ירק למנה העיקרית.

מצרכים:

הכנה:

קוטמים מעט מהקצה השורשי של האנדיב וחוצים אותם לאורך.

ממיסים את החמאה בסיר רחב ושטוח ומשחימים את הצד החתוך של האנדיב למשך כ-2 דקות על אש בינונית כדי שהחמאה לא תישרף.

הופכים את האנדיב, מתבלים במעט מלח ופלפל ומוסיפים את הדבש, הג'ינג'ר ומיץ התפוחים. מרתיחים, מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים למשך 10 דקות. רצוי לבזוק על האנדיב מהרוטב שבסיר מפעם לפעם.

מסירים את המכסה וממשיכים לבשל עד שרוב הנוזלים מתאדים ומתקבל סירופ סמיך .

הגשה: מסדרים את האנדיב בעדינות בצלחת הגשה כשהצד החתוך כלפי מעלה, מוזגים עליהם מהרוטב שבסיר ויוצקים על הכל רכז רימונים לקישוט.

 

בתאבון!

לנו, בחוות תקוע, חשוב שתוכלו לשלב את מוצרינו במטבח הביתי שלכם וכך ליהנות במשך כל השנה מיתרונותיהם הבריאותיים.

אנו מציעים לכם מגוון רחב של מתכונים שנכתבו על-ידי שפים נבחרים, באמצעותם תוכלו להכין מנות בריאות הכוללות מרכיבים כגון שורש ג'ינג'ר, שורש כורכום, פטריות שי-טאקי ומאי-טאקי; מתכונים המתאימים לטבעונים וצמחונים הכוללים פטריות מיובשות ופטריות טריות, אנדיב, בצלצלי שאלוט ועגבניות לחות; מתכונים המתאימים לימי חג הכוללים אפונה מתוקה, אספרגוס (לבן ואורגני); ומתכוני ירקות לימי חול הכוללים בצלצלי פנינה, ארטישוק ננסי ועגבניות מיובשות, ולא פסחנו על מתכוני פירות הכוללים ליים או פטל. בין שלל המתכונים תוכלו אף למצוא מתכוני קינוחים בהם ניתן לשלב נשיקות ג'ינג'ר וממתקי עגבניות שרי. בתיאבון ולבריאות!