מתכון שווארמה פטריות

אם גם אתם נמנים על קהל הצמחונים או הטבעונים, או לפחות מנסים להפחית בכמויות הבשר שאתם אוכלים, בוודאי שתשמחו לדעת שניתן להכין שווארמה משובחת מפטריות טריות ומיובשות שמגודלות בחוות תקוע. מדובר בפטריות מלך היער על הגריל אשר הנוזלים הצלויים שלהן יוצרים טעמים וארומה עשירה של אדמה, עישון ויער, עם רמה נאותה של גמישות ועסיסיות המזכירה טעמים של פרוסות בשרניות דמויות שווארמה. המנה כמובן משתלבת נפלא בתוך פיתה עם טחינה ופטרוזיליה.

 

הטעם הבשרי של פטריות

יותר מכל צומח אחר, החומרים המרכיבים פטריות יוצרים טעם מיוחד שבצורת בישול מסוימת מאוד מזכיר בשר. טעם זה מכונה ביפנית אומאמי שפירושו טעים לחיך. ואם לא די בטעם המשובח, רבים רואים בפטריות תחליף תזונה עתידי לבשר בהיותו דורש הרבה פחות זמן ומשאבי גידול. אין זה פלא שאנשים שאינם אוכלים בשר ממניעים אידיאולוגיים או בריאותיים, ומתגעגעים מידי פעם לטעמו העסיסי, שמחים לנסות מנת שווארמה פטריות טעימה במיוחד, שהינה הדבר הקרו ביותר לקרניבורי שצמחוני ירשה לעצמו.

 

מתכון שווארמה פטריות

להכנת שווארמה פטריות יש צורך בפרוסות של בצלי שאלוט מטוגנים עם שמן זית במחבת עד שהם מזהיבים באופן חלקי. בשלב זה מוסיפים למחבת פרוסות עבות של פטריות יער, פרוסות דקות של פטריות מלך היער יחד עם חצי כפית של מלוח מעושן ומערבבים. כאשר הפטריות מתחילות להוציא נוזלים מוסיפים תבלינים שיכולים לכלול קארי, חוויאג', כמון, בהרט, מעט אבקת שום, מלח ומעט הל טחון. את כל המוצרים יש לערבב כחמש דקות נוספות במחבת על אש קטנה. בהמשך, לאחר שכל הנוזלים התאדו, המנה מוכנה להגשה בצלחת עם טחינה, סומאק, צנוברים, בצל ופטרוזיליה. לחילופין ניתן להכניס את כל המנה לתוך פיתה טרייה.

 

את הפטריות המיוחדות שלנו יחד עם מגוון פטריות מיובשות וירקות מיוחדים ניתן למצוא בכל רשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים.

באתר האינטרנט, בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ניתן להתרשם ממבחר עשיר של מתכונים מיוחדים, עדכונים על מוצרים חדשים, מאמרים, מבצעים ועוד.