פטריות חמות לחומוס

למדתם להכין חומוס בבית ואתם מכינים את המנה האהובה בכל הזדמנות? רוצים לשדרג את החומוס שלכם? כדאי שתוסיפו פטריות לחומוס חם וטעים. מדובר בתוספת הפופולארית המוגשת בכל החומוסיות ברחבי הארץ, אשר יכולה להוות תוספת נאה בארוחה או כמנה עיקרית בארוחה מזרחית קלילה המוגשת לצד פיתות, טחינה, סלט ירקות, חמוצים וחריף.

 

על מנת חומוס פטריות

בעוד שמנות חומוס ידועות בכל המזרח התיכון, מנת חומוס עם פטריות היא ללא ספק פיתוח כחול לבן שחדר למטבח המקומי בשנות השבעים. אלא שבאותה תקופה המנה התבססה בעיקר על פטריות מקופסאות שימורים, פשוט כי לא היה משהו אחר בשוק. בימינו ניתן להכין פטריות לחומוס מחומרי גלם טריים ומשובחים כפי שמגדלים ומוכרים בחוות תקוע. מדובר במגוון סוגי פטריות בשרניות וטריות כמו פטריות יער, מלך היער ושיטאקי. בעזרת חומרי גלם אלו ניתן להכין תוספת פטריות לחומוס מעולה המתאים לאירועים מיוחדים, או כשבא לכם להתפנק עם מנה טעימה וקלה להכנה.

 

מתכון של פטריות חמות לחומוס

הכנת פטריות חמות לחומוס מתחילה בארבעה בצלי שאלוט פרוסים לרצועות דקות, אותם מטגנים בסיר בינוני עם מעט שמן זית על אש גבוהה, וכאשר הם זהובים מוסיפים לטיגון חבילה גדושה של פטריות טריות חתוכות לפרוסות יחסית עבות. מערבבים ומטגנים כשלוש דקות. לאחר מכן מוסיפים כפית כורכום, מעט כמון ומלח ופלפל שחור לפי הטעם, מכסים ומבשלים על אש נמוכה עוד כעשר דקות ועם ערבוב מידי פעם. את תוספת הפטריות שהתקבלה מוזגים לתוך גומה בצלחת החומוס ומגישים חם יחד עם צנוברים ופטרוזיליה.

 

ולא לשכוח את החומוס עצמו

לטובת מי שעדיין לא יודע איך מכינים חומוס בייתי, לפניכם מתכון פשוט להכנה הדורש השרייה של שתי כוסות גרגרי חומוס למשך לילה ובישולם עד שהם מתרככים. לחילופין ניתן גם להשתמש בחומוס מוכן מקופסא או מוקפא. את גרגירי החומוס מפרידים מהקליפה שלהם ומועכים בעזרת מזלג. לגרגרי החומוס המעוכים מוסיפים ארבע כפות של טחינה גולמית, כארבע כפות מים, שליש כוס שמן זית ומעט מלח, פלפל ולימון, ומערבבים עד לקבלת מחית אחידה שאליה מוסיפים פטריות חמות.

 

את הפטריות המיוחדות שלנו יחד עם מגוון פטריות מיובשות וירקות מיוחדים ניתן למצוא בכל רשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים.

באתר האינטרנט, בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ניתן להתרשם ממבחר עשיר של מתכונים מיוחדים, עדכונים על מוצרים חדשים, מאמרים, מבצעים ועוד.