מתכון פטריות מוקפצות ברוטב טריאקי

אין ספק שאחת הדרכים היותר קלות ומוצלחות להכנת פטריות היא הקפצתן במחבת. ואם מוסיפים לכך רוטב טריאקי קנוי או בייתי, תזכו במנה משובחת במיוחד כתוספת לארוחה או כארוחת ערב קלילה וטעימה.

 

קצת על רוטב טראיקי

רוטב טריאקי שתפס בשנים האחרונות מקום של כבוד במדף התיבול הישראלי, מגיע במקור מהמטבח היפני ומשמש לתיבול שלל מיני מזונות לרבות בשר, דגים, עופות וירקות. טעמו של הרוטב מתקתק והוא מורכב מרוטב סויה, סוכר ויין אורז מתוק המכונה מירין. פירוש שמו של הרוטב ביפנית הינו סוג מסוים של צלייה, המהווה דרך נפוצה לשימוש ברוטב, עם ציפוי מבריק הנוצר בזכות גלזורה שמקורה בסוכר שברוטב. אכן, ביפן הרוטב משמש בעיקר כמרינדה למזונות שונים טרם צלייתם. בהליך הצלייה עצמו נהוג לזגג את המזון הצלוי וכך להעמיק את גוונו המבריק ולהעשיר את טעמו המעושן. יחד עם זאת, כאשר הרוטב הגיע לארצות אחרות במזרח הרחוק ומשם למערב, מנעד השימושים בו גדל בהתאם לתרבויות קולינאריות שונות, הוספו לו מוצרים נוספים כמו ג'ינג'ר, בצל ושום, והשתמשו בו בשלל דרכים כולל הקפצה. כיום ניתן לרכוש את הרוטב כמעט בכל סופר. יחד עם זאת, מומלץ לרכוש סוג יותר איכותי של רוטב טריאקי שאינו מותיר טעמי לוואי או לחילופין להכין את הרוטב לבד בבית.

 

מתכון פשוט ומהיר להכנת פטריות ברוטב טריאקי

הכנת פטריות ברוטב טריאקי הינה משימה קלה ביותר שלא תארך יותר מעשר דקות, ואשר בסופה תקבלו מנה טעימה במיוחד שיש לאוכלה כשהיא חמה ולצפות לחיסול מיידי. לשם כך יש לרכוש כמות נדיבה של פטריות משובחות מאיתנו בחוות תקוע, כדוגמת שיטאקי או פטריות יער, אותן יש לחצות לשתיים או לחתוך לפרוסות גדולות ועבות. את הפטריות מטגנים ומקפיצים על אש בינונית במחבת ווק חמה עם כשתי כפות שמן וחמש שיני שום פרוסות למשך כרבע שעה, או עד שהפטריות הוציאו את נוזליהן והצטמצמו. את נוזלי הפטרייה יש לשפוך בזהירות מהמחבת. כעת מוסיפים לפטריות כארבע כפות של רוטב טריאקי ומתבלים עם מעט פלפל שחור ומלח, מערבבים עוד שתי דקות ומגישים חם.

 

את הפטריות המיוחדות שלנו יחד עם מגוון פטריות מיובשות וירקות מיוחדים ניתן למצוא בכל רשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים.

באתר האינטרנט, בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ניתן להתרשם ממבחר עשיר של מתכונים מיוחדים, עדכונים על מוצרים חדשים, מאמרים, מבצעים ועוד.