איך מכינים אורז

איך להכין אורז רך ולא יבש ושעדיין שיוצא אחד אחד? הכל במדריך המפורט של חוות תקוע. בעזרת השלבים והטיפים שפירטנו במדריך זה, תלמדו להכין אורז שאף אחד לא יוכל לעמוד בפניו.

איך להכין אורז רך ושעדיין יוצא אחד אחד ולא דביק

 

איך להכין אורז מושלם

שלבים להכנת אורז

אז לפני שמתחילים בהכנת האורז, הנה כמה שלבים מקדימים שחשוב לשים לב אליהם:

השלב הראשון להכנת אורז מוצלח מתחיל בבחירת הסוג הנכון. הסוג המומלץ הוא אורז לבן מהסוג הארוך כמו: אורז בסמטי, יסמין או פרסי. סוגים אחרים נוטים להיות בעלי תכולת עמילן גבוהה יותר, מה שעלול לגרום לתוצאה של אורז גושי, דביק ולא אחד אחד.

כמו כן, הקפידו לוודא שהאורז נקנה באריזה סגורה, והוא נקי מחרקים.

גם סוג הסיר לבישול האורז יכול להשפיע על התוצאה. בחרו בסיר איכותי (רצוי עם ציפוי נגד הידבקות) ועם מכסה מתאים כדי להבטיח שהבישול יהיה אחיד ולמנוע בריחת אדים.

ועכשיו לחלק החשוב- מדריך מפורט שלב אחר שלב להכנת אורז מושלם.

 

מצרכים להכנת אורז

1 כוס אורז לבן ארוך (כאמור מומלץ אורז בסמטי, יסמין או פרסי)

1.5 – 2 כוסות מים

2 כפות שמן

מלח לפי הטעם

אופן ההכנה

1. שוטפים את האורז במסננת תחת הברז עם מים קרים עד שהמים צלולים. שלב זה עוזר להסיר לכלוך וגם את עודפי העמילן מהאורז ומונע מהאורז להיות דביק אחרי הבישול.

2. מחממים 2 כפות שמן בסיר, מוסיפים את האורז השטוף ומטגנים אותו מעל להבה גבוהה, עד שהגרגרים עטופים בשמן ומתחממים. בשלב זה גם מוסיפים את המלח.

3. מוסיפים לסיר מים רותחים. כאן נכנסת השאלה הנצחית – כמה מים צריך לכוס אורז? עבור סוגי האורז הלבן הארוך תצטרכו בין 1.5 כוסות ל-2 כוסות. זהו היחס האידיאלי.

(שימו לב שאם אתם משתמשים באורז מלא ולא לבן תצטרכו בערך פי 1.5 יותר מים- כלומר כ- 1/4 2 כוסות מים לכל כוס אורז מלא) .

טיפ: אפשר גם במקום מים להשתמש בציר ירקות לשדרוג הטעם.

4. לאחר הוספת המים לסיר, מערבבים בעדינות, ומביאים לרתיחה. לאחר מכן מעבירים את הסיר ללהבה הקטנה ביותר על העוצמה הנמוכה ביותר ומבשלים במכסה סגור במשך 18-20 דקות. (אם אתם משתמשים באורז מלא ולא לבן – יש לבשל כ-40 דקות).

טיפ חשוב: לא לפתוח את הסיר במהלך הבישול!

5. בסיום הבישול יש לכבות את הלהבה ולהשאיר את הסיר מכוסה לפחות לעוד 5-10 דקות. פותחים את המכסה ומערבבים את האורז בעדינות בעזרת מזלג כדי לאוורר את הגרגירים ולהפריד ביניהם. חשוב לבצע זאת בעדינות כדי לא לשבור את גרגירי האורז.

תוספות שישדרגו את מנת האורז

כמובן שהאורז המבושל טעים כמו שהוא ללא כל תוספת אבל בהחלט רצוי ומומלץ לשדרג אותו עם תוספות שונות .

אפשר להוסיף לאורז אגוזים, שקדים, פירות יבשים ועשבי תיבול. את כל אלו מומלץ להוסיף לאורז בתום הבישול.

אופציה מומלצת נוספת היא לשלב אורז עם פטריות צלויות שמוסיפים לאורז לאחר הבישול (נסו את מיקס הפטריות האקזוטי שנמצא באתר לחצו על הלינק) ואפשר גם פטריות מיובשות שמוסיפים לאורז בשלב הטיגון.

בנוסף אנחנו ממליצים לשלב באורז את מגוון הירקות המובחרים של חוות תקוע כמו בייבי ברוקולי, כרובית, תירס מתוק ועוד. אפשר להקפיץ אותם בנפרד ולהוסיף לאורז עם סיום הבישול או להגישם לצד האורז.

כל אלו הן תוספות שישדרגו פלאים את מנת האורז ויוסיפו למנה שפע של טעמים וגם מראה מרשים יותר .

מתכון עם אורז

קבלו מתכון אורז עם פטריות שיטאקי מוקפצות ובתוספת שקדים, עשבי תיבול ועוד ושפע דברים טובים. זהו מתכון פשוט, טעים , מהיר וקל להכנה, שיתאים גם לארוחה יומיומית וגם כמנת הגשה מרשימה לאירוח. בשלב הראשון מכינים את האורז בהתאם לשלבי ההכנה שפירטנו קודם במדריך. בזמן שהאורז מתבשל מכינים את תוספת הבצל והפטריות: מטגנים בצל עד הזהבה, מוסיפים חבילת פטריות שיטאקי ומטגנים כ-5 דקות. מוסיפים את שאר התוספות: פטרוזיליה, עירית, אגוזים, שקדים, צימוקים ומתבלים. כשהאורז מוכן מוסיפים אליו את תערובת הפטריות המוכנה- ומגישים. למתכון המלא לחצו כאן.

אורז הוא אחד המאכלים הקלאסיים והאהובים שמשתלבים כמעט בכל ארוחה. כפי שנוכחתם לראות במדריך , הכנה של אורז מושלם וטעים שיוצא אחד אחד היא הרבה יותר פשוטה ממה שחושבים, כל שצריך זה להכין בהתאם לשלבים והטיפים ששיתפנו כאן ותקבלו אורז מדהים.

בשילוב התוצרת האיכותית שאנו מציעים בחוות תקוע עם ירקות ופטריות מיוחדות, תוכלו ליצור מנות אורז שהן לא רק טעימות אלא גם מרשימות ומזינות.

תוכלו למצוא אצלנו באתר עוד מנות טעימות וחגיגיות עם אורז המשלבות את אוצרות הטבע שלנו.

בתיאבון!