איך מכינים חומוס עם פטריות?

כדי להכין חומוס מיוחד, טעים, ומשביע, צריך מתכון טוב לצד כמה טיפים ואימון של מספר פעמים. וכדי שתוספת הפטריות תצא נפלאה חשוב לרכוש מספר סוגי פטריות טריות ומשובחות מחוות תקוע.

 

מתכון פשוט ומוצלח להכנת חומוס ביתי מוצלח

למעשה, עבור חומוס ופטריות חמות המתכון כלל אינו מסובך, והסוד להצלחתו טמון בניסיון המבוסס על ניסוי וטעייה ופיתוח רגש להוספתם של מרכיבים שונים. המתכון עבור ארבע מנות מכובדות דורש 2 ספלים של גרגרי חומוס קטנים שטופים, שיש להשרותם בכמות גדולה של מים למשך לילה עם מספר כפות של מלח גס. לאחר מכן שוטפים היטב את גרגרי החומוס ומבשלים בסיר עם מים נקיים ללא מלח, כאשר המים מכסים את כל גרגרי החומוס כבחמישה ס"מ. לסיר מוסיפים בצל אחד בינוני ו- 5 שיני שום, וכאשר הסיר מגיע לרתיחה מקטינים את האש וממשיכים לבשל כ- 45 דקות עד להתרככות חלקית של הגרגרים, ומוסיפים כפית סודה לשתייה עד להתרככות מלאה. כעת מוסיפים לחומוס מעט מלח וממשיכים עוד קצת בבישול. במהלך כל הבישול יש לערבב מידי פעם את תוכן הסיר ולהסיר קצף וקליפות הנערמות על פני המים.

 

החומוס מוכן כאשר גרגריו נמעכים בקלות בין האצבעות. כעת יש להניח לסיר להצטנן למספר שעות במקרר. לאחר מכן מעבירים את גרגרי החומוס עם חלק מהנוזלים למעבד מזון וטוחנים אותם כשתי דקות עד לקבלת מסה במרקם דייסתי שאינו נוקשה מידי. לעיסה מוסיפים כשני שליש כוס של טחינה גולמית, ממשיכים לטחון בעוצמה נמוכה במעבד המזון שתי דקות, ומוסיפים בהדרגה מלח, מיץ של שני לימונים קטנים ומעט כמון. את החומוס אוכלים מיד או מאחסנים במקרר.

להכנת הפטריות- מומלץ לגוון במספר סוגים של פטריות כגון: מלך היער, יער, שי-טאקי ועוד. מטגנים 4 בצלצלי שאלוט קצוצים עד להזהבה, מוסיפים את הפטריות ומטגנים עד לאידוי הנוזלים, מתבלים במלח, פלפל וכורכום, ומגישים על צלחת חומוס ביתי.

מקשטים בשמן זית ופטרוזליה.

 

טיפים להכנת חומוס

לפניכם מספר טיפים נוספים שיסייעו לכם בהכנת מנת חומוס פטריות מושלמת:

  • להכנת החומוס יש לבחור בגרגרי חומוס קטנים, עדיף מהזן הבולגרי, ולברור אותם היטב לפני השימוש.
  • יש לשטוף היטב את גרגרי החומוס לפני, במשך ואחרי ההשריה מספר פעמים, ולבשלם במים חדשים ונקיים.
  • בימי הקיץ החמים עדיף להשרות את החומוס במקרר בכדי שלא יחמיץ.
  • מי שרוצה מרקם חלק במיוחד יכול להשרות את החומוס לעוד יממה.
  • אל תחששו להוסיף סודה לשתייה. אם שמים ממנה בכמות סבירה היא לא משפיעה על טעם החומוס והיא כן מסייעת בקיצור הליכי הבישול לכשעה וחצי.
  • ניתן להפחית במשך הבישול על ידי שימוש בסיר לחץ שיש לכסותו לאחר הסרת הקצף.
  • ניתן להוסיף עוד מעט ירקות שורש לסיר החומוס, שיעניקו לו טעם ייחודי, כדוגמת בטטה או גזר.

 

את הפטריות המיוחדות שלנו יחד עם מגוון פטריות מיובשות וירקות מיוחדים ניתן למצוא בכל רשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים.

באתר האינטרנט, בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ניתן להתרשם ממבחר עשיר של מתכונים מיוחדים, עדכונים על מוצרים חדשים, מאמרים, מבצעים ועוד.