הכנת בלינצ׳ס תפוחי אדמה ופטריות

בחוות תקוע מגדלים ומשווקים מגוון עשיר וייחודי של ירקות ותבלינים כמו בצלצלי שאלוט וארטישוק ננסי. מוצרי החווה עונים לצרכי לקוחות המבקשים מזון איכותי, טרי ואנין. בין מוצרי החווה תמצאו מגוון סוגי פטריות טריות ומיובשות המוצעות גם בתערובות למרק, פסטה, ריזוטו ועוד. הפטריות שיעשירו את המזווה שלכם מתאימות לשלל מתכונים, ובין היתר תוכלו להכין מהן בלינצ'ס תפוחי אדמה ופטריות.

 

על הכנת בלינצ'ס

בלינצ'ס הוא אחד ממאכלי יהדות מזרח אירופה שכולם אוהבים. אלו הן חביתיות דקיקות עם שלל אפשרויות מילוי מתוקות או מלוחות. הבלילה לחביתיות הבלינצ'ס מיוצרת מבצק מאוד דליל שעבור כמות של כעשרים מנות צריך לערבב היטב בקערה 1 כוס קמח, 2 ביצים ו- 1 כוס מים. כמו כן ניתן להוסיף לבצק חצי כפית מלח מעט פלפל, שמן או חמאה. ממרכיבים אלו נוצרת בלילה שמומלץ להעבירה דרך מסננת בכדי להוציא ממנה גושים קטנים. את הבלילה מניחים כחצי שעה במקרר ולאחר מכן יוצקים במצקת למחבת חמה עם מעט מאוד שמן, מטים אותה כדי לפזר את הבלילה באופן דק ואחיד ומטגנים כל צד כשתי דקות עד להזהבה קלה. חשוב לציין כי שלא כמו בפנקייקס, בבלינצ'ס החביתיות אינם נדרשות לתפוח והן אמורות להישאר במהלך הטיגון דקיקות ושטוחות. כמו כן, בעת טיגון החביתיות חשוב מידי פעם לחזור ולערבב את הבלילה, לשמור על דלילותה ובמידת הצורך להוסיף עוד קצת מים. במקביל להכנת הבלינצ'ס יש להכין את המילוי והרוטב המבוקש, במקרה זה של תפוחי אדמה ופטריות.

 

מילוי תפוחי אדמה לבלינצ'ס

למילוי הבלינצ'סים עם תפוחי אדמה יש לבשל 6 תפוחי אדמה קלופים במים ממולחים עד להיותם רכים, ומעיכתם לכדי פירה. לאחר מכן יש לחתוך 10 בצלי שאלוט ולטגן עם שמן זית כחמש דקות עם מלח, פלפל וכפית סוכר חום עד להזהבה יחד וקרמול. לפירה מוסיפים את
הבצל המטוגן ומערבבים ביחד. את הבלינצס המוכנים ממלאים בפירה וסוגרים מהצדדים.

 

רוטב פטריות לבלינצ'ס

לרוטב פטריות עבור בלינצ'ס תפוחי אדמה ניתן להשתמש במגוון סוגים של פטריות טריות כדוגמת שיטאקי או יער בכמות של כשתי סלסילות. כמו כן, חותכים לקוביות 5 בצלצלי שאלוט ומטגנים במחבת עם שמן זית 5 דקות, מוסיפים 5 שיני שום לטיגון של עוד דקה ואז מוסיפים את הפטריות החתוכות לטיגון של כ- 10 דקות עד להתרככות הפטריות. לתערובות מוסיפים חצי מיכל של שמנת מתוקה או מים, פלפל, מלח וטימין ומבשלים עוד שלוש דקות. את הרוטב מפזרים מעל הבלינצס הממולאים ומגישים חם.

 

את הפטריות המיוחדות שלנו יחד עם מגוון פטריות מיובשות וירקות מיוחדים ניתן למצוא בכל רשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים.

באתר האינטרנט, בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ניתן להתרשם ממבחר עשיר של מתכונים מיוחדים, עדכונים על מוצרים חדשים, מאמרים, מבצעים ועוד.