רעיונות וטיפים לפיקניק המושלם

אין כמו יום שמשי ונעים כדי להזכיר לנו שהטבע קורא לנו לצאת החוצה וליהנות מהאוויר הצח ומהנופים היפים. זוהי גם הזדמנות מצוינת לארגן פיקניק בחיק הטבע להנות מזמן איכות עם בני המשפחה והחברים.

אז איך נהפוך את הפיקניק לחוויה בלתי נשכחת? במדריך זה, טיפים מעשיים והצעות מקוריות שיעזרו לכם לתכנן פיקניק מושלם. החל מפריטים שחשוב לקחת, הצעות הגשה וגם מתכונים מומלצים למנות קלות וטעימות שיבטיחו שהפיקניק הבא שלכם יהפוך לחגיגה אמיתית.

שלב ראשון לפיקניק מוצלח- הכנה מראש!

הכנה מראש מונעת תקלות והיא המפתח להצלחת הפיקניק. חשוב לתכנן ולהכין את כל הפרטים מבעוד מועד. זה מתחיל בבחירת המיקום, דרך הכנת רשימת ציוד, ועד להכנת המזון ואריזה נכונה שלו. אין דבר יותר מבאס מאשר לגלות באמצע בפיקניק ששכחתם ציוד ופריטים חשובים, או שהאוכל נשפך או התקלקל בדרך. אז קחו את הזמן, והכינו הכל מראש. כך תהיו בטוחים שכשתגיעו למקום הנבחר, תוכלו פשוט להירגע ולהנות.

איזה ציוד לקחת לפיקניק?

רשימת ציוד שכדאי להכין מראש ולקחת לפיקניק:

  • מחצלת או שמיכה – אל תזלזלו בחשיבות מצע נוח שיאפשר לכם להתרווח בנחת על הדשא. מומלץ לבחור שמיכה שקל לסחוב ושאינה סופגת לכלוך בקלות.
  • סל פיקניק – סל הוא ציוד חובה לפיקניק. תבחרו סל מספיק גדול לארגון כל הפריטים אך לא כבד מדי לנשיאה. הוא יעזור לכם לשמור על הסדר ולמנוע בלגן של שקיות וקופסאות.
  • צידנית – צידנית היא חיונית כדי לשמירה על טריות המזון ושמירה על קירור המשקאות. בחרו צידנית קלה ונוחה לנשיאה.
  • מכלים אטומים למזון – לאחסון האוכל והסלטים. חשוב לבחור מכלים אטומים היטב כדי למנוע נזילות מהאוכל.
  • תרמוס – ישמור על הטמפרטורה של משקאות חמים כמו כמו תה או קפה.
  • כלים לאכילה ושתייה – סכו"ם, צלחות, וכוסות זה ציוד חובה. אם אתם בוחרים להשתמש בכלים חד-פעמיים, העדיפו כלים אקולוגיים מחומרים ממוחזרים או מתכלים ולא מפלסטיק.
  • מלח ופלפל – כדי שלאורחים תהיה אפשרות לתבל את האוכל לפי טעמם האישי.
  • מפת שולחן – תתרום לאווירה חגיגית וגם תחסוך לכם מצב של אכילה ישירות מהדשא המלוכלך.
  • מפיות ומגבות נייר – חשובות לניגוב ידיים, ניקוי שאריות ועוד. ארזו כמות גדולה שתספיק לכולם.
  • שקיות אשפה – לא לזרוק לכלוך בשטח! שקיות אשפה גדולות יעזרו לכם לשמור על הניקיון.
  • ציוד לבישול בשטחכירת גז ניידת ומנגל אם מתכוונים לבשל אוכל בשטח. אפשר גם פינג'אן להכנת קפה/תה (לצד זה אל תשכחו סוכר, חלב ומים).
  • מצית/גפרורים – אמצעי הצתה נדרש, אם אתם אם מתכננים להדליק מדורה או מנגל.
  • פנס שיאיר בשעות בערב.
  • ערכת עזרה ראשונה
  • משחקים כמו פריזבי, כדור, קלפים וגם כלי נגינה – זה יצור אווירה כיפית ויעסיק את כולם.

איזה אוכל כדאי להביא לפיקניק?

האוכל הוא החלק המרכזי בפיקניק ולכן חשוב שיהיה אוכל מגוון, שיתאים לסוג הפיקניק וגם להעדפות של המשתתפים בו.

לא משנה איזה סוג של פיקניק אתם מתכננים, הכנו לכם המון רעיונות ומתכונים מגוונים וטעימים לכל סוג של פיקניק שתבחרו לעשות.

פיקניק בריא

ספרינג רול שינוקי, ממרח בצלים וירקות טריים

דפי אורז הפכו לאחרונה לטרנד פופולרי במטבח ונראה שהם כאן כדי להישאר. הם קלים להכנה, ללא גלוטן, ולא חייבים טיגון או אפייה. פשוט טובלים אותם מספר שניות במים והם מוכנים לאכילה. אפשר למלא אותם בשלל ירקות לבחירתכם.

ספרינג רול שינוקי, ממרח בצלים וירקות טריים

במנה כאן הם ממולאים עם פטריות שינוקי צלויות, ובתוספת שלל ירקות, יחד עם ממרח בצלים וג'ינג'ר שנותן שנותן קיק חריף וטעים. הספרינג רולס מוגשים עם רוטב מיסו אסייתי והנה לכם מנה קלילה, בריאה וטעימה, עם טוויסט אסייתי מפתיע. למתכון ספרינג רול  לחצו בלינק.

בורקס דפי אורז במלית גבינה ופטריות

מאפה טעים, קל להכנה וגם בריא. במקום בצק רגיל, הבורקסים עשויים מדפי אורז – אופציה בריאה ורזה יותר מבורקסים רגילים. אתם מקבלים את כל הטעם ללא השומנים והקלוריות המיותרות וזו אופציה נפלאה גם למי שלא אוכל גלוטן. המנה מתאימה לאכילה בשטח, ואפילו לא חייב סכו"ם. למתכון בורקס דפי אורז המלא לחצו בלינק.

בורקס פטריות וגבינה

פיקניק בשרי

בקלאווה בשר ופטריות מאי-טקי

מלבד ריח מעורר חושים, כל ביס מהמאפה המושלם הזה מגלה שילוב של טעמים נפלאים. שכבות של דפי פילו פריכים במילוי תערובת של בשר טחון, עגבניות, פיסטוקים ואגוזים, וגם פטריות מאי-טקי מיובשות שהן נפוצות מאוד ביפן ובעלות טעם עשיר וטעים.

מבטיחים לכם שהמנה הזאת תהפוך למוקד הארוחה ותשאיר לכולם טעם של עוד. למתכון בקלאווה בשר המלא לחצו בלינק.

בקלאווה בשר

אטריות אורז ברוטב אסייתי עם בשר

מנת טעימה עם אטריות אורז ובשר טחון בשילוב רוטב אסייתי. ביחס לתבשילי בשר אחרים, המנה הזאת, מהירה וקלה יותר להכנה ולאכילה בפיקניק. היא נשמרת היטב ללא צורך בחימום. אפשר להחליף את הבשר בקוביות חזה עוף/ קוביות טופו/ קוביות חציל אפוי או מטוגן, לפי העדפתכם. למתכון אטריות אורז ברוטב אסייתי המלא לחצו.

פיקניק סנדוויצים

פיקניק על טהרת הסנדוויצים הוא דרך יעילה ונוחה לארוחה בחיק הטבע. אפשר להרכיב כריכים שהאורחים אוהבים ואפשר לשלב עם ממרחים שונים. נסו למשל את ממרח עגבניות מיובשות או ממרח פטריות בטעם כבד עוף שישדרגו את הכריך. אפשר גם לשלב פטריות צלויות, בהזדמנות זו נסו ממגוון הפטריות של חוות תקוע וירקות.

שני רעיונות לכריכים לפיקניק:

כריך סלמון מעושן עם פסטו של עגבניות לחות

כריך פשוט להכנה וטעים להפליא עם סלמון מעושן, אבוקדו וממרח פסטו מיוחד שמוסיף לכריך שדרוג רציני. המרכיב העיקרי בממרח הפסטו הוא עגבניות לחות – אלו עגבניות מיובשות בעלות טעם עשיר ומרקם המתאים לשימוש במגוון מנות כולל כריכים ופיצות. אפשר לקחת את הכריכים לפיקניק מוכנים מראש, או להרכיב את המנה במקום. למתכון המלא כריך סלמון מעושן לחצו בלינק.

כריך סלמון מעושן עם פסטו של עגבניות לחות

כריך פטריות מאי-טאקי וסינטה צרובה

כריך שמשלב פטריות מאי-טאקי ופרוסות סינטה דקיקות צלויות, שהופכות כריך פשוט לחוויה קולינרית בלתי נשכחת. למתכון המלא לחצו כאן. ראוי לציין, שיש לקחת מספיק מפיות בשביל הכריך המדהים הזה…

כריך פטריות מאי-טאקי וסינטה צרובה

פיקניק לאוהבי מאפים

קאדה במילוי גבינות ופיטריות שיטאקי ויער

הקאדה מגיעה מהמטבח הכדורי, והיא למעשה כיסוני בצק מטוגנים וממולאים בגבינות. הקאדה אמנם דורשת הכנה מראש לפני הפיקניק אם זה התפחה של הבצק וטיגון אבל בהחלט שווה את המאמץ.

למילוי הקאדה השתמשנו בתערובת עשירה של פטריות שיטאקי ופטריות יער טריות שהוקפצו עם שום וכרישה ולתוכן הכנסנו גם גבינות עשירות. מנת הקאדה טעימה במיוחד שהיא חמה מהמחבת והגבינות שבפנים נמסות ונוזלות. כל ביס הוא רגע של עונג צרוף. למתכון קאדה המלא לחצו.
קאדה במילוי גבינות ופיטריות

בורקס גבינה ופטריות

בורקס גבינה ופטריות – מתכון טעים של קרן אגם. עשוי מבצק פילאס וממולא בתערובות עשירה של גבינות עם מיקס פטריות אקזוטי ובצלצלי שאלוט. למתכון בורקס גבינה המלא לחצו כאן

בורקס גבינה ופטריות

פיקניק למשפחה

לביבות תירס סופר מתוק וריקוטה.

לביבות טעימות וקלות להכנה שאפשר להכין יחד עם הילדים. הלביבות כוללות גבינת ריקוטה ופרמז'ן וכמובן התירס שמוסיף ללביבה הרכה מרקם מתפצפץ וטעם מתוק. למתכון המלא לחצו כאן

מאפינס תירס

מתכון מומלץ שהילדים וגם המבוגרים ללא ספק יאהבו. המאפינס נימוחים וטעימים, עם פצצות קטנות של גרעיני תירס מתוקים. המאפינס יציבים ולא מתפרקים מה שאומר שקל לארוז ולקחת אותם לפיקניק. רק תקחו בחשבון שהם יתחסלו די מהר 🙂
למתכון המלא מאפינס תירס לילדים לחצו כאן

מאפינס תירס

בלינצ'ס גבינה ופטריות

בלינצ'ס הוא תמיד אופציה אהובה ופופולרית לפיקניק. אפשר לשים בבלינצ'ס כל מילוי שאוהבים. במתכון הזה, הבלינצ'ס האייקוני קיבל שדרוג כפול- גם גרסה מלוחה וגם שילוב של פטריות אקזוטיות שמוסיפות עושר וטעם למנה. הבלינצ'ס טעים גם חם וגם קר. למתכון בלינצ'ס פטריות לחצו כאן

פיקניק טבעוני

ערייס צמחוני/טבעוני

המנה הזאת אמנם טבעונית אבל את הערייס הזה יטרפו גם הקרניבורים הכי מושבעים. הבסיס הוא פיתות כיס במרקם קראנצ'י שמשולבות עם פטריות מלך היער ובצלצלי שאלוט, חומוס ואגוזים. ארוחה צמחונית אולטימטיבית, טעימה, בריאה ועשירה בחלבון שתשביע אתכם לזמן רב. למתכון ערייס המלא לחצו כאן.

עראייס טבעוני

טורטיה מקסיקנית במילוי פטריות

טורטיות שמוגשות עם מיקס פטריות אקזוטיות צלויות עם בצל, יחד עם סלט פיקנטי- תערובת של טעמים חריפים וחמצמצים שמתמזגים יחד לחגיגה של טעמים. למתכון המלא לחצו כאן

פיקניק ללא גלוטן

מאפינס פטריות שיטאקי

מאפינס קלילים עם פטריות שיטאקי ללא קמח, ללא פחמימות, ללא גלוטן ועם המוןןן טעם. למתכון המלא מאפינס פטריות לחצו כאן

מאפינס פטריות שיטאקי

פשטידות אישיות עם כרובית וברוקולי

פשטידות קטנות אישיות, שקל להכין וקל לארוז לפיקניק, ללא גלוטן וללא קמח. זו גם דרך מעולה לגרום גם לילדים סרבנים לאכול ירקות. למתכון המלא לחצו כאן

פיקניק זוגי

לפיקניק זוגי כדאי לבחור במנות יותר קלילות, שלא דורשות יותר מידי התעסקות, ולא מלכלכות, כדי שתוכלו להתמקד אחד בשני וליהנות מזמן איכות רומנטי.

אופציה מומלצת היא סלט פירות צבעוני. נסו סלט פירות עם סירופ למון גראס וניל- עם שלל פירות העונה יחד עם סירופ מתקתק ועשיר בטעמים עם למון גראס וג'ינג'ר. תוכלו לצרף לו יין מבעבע לחוויה רומנטית מושלמת.

עוד אופציה היא מאפינס פירות יער ושורש כורכום טרי- מאפינס קלילים וטעימים שקל לאחוז ולאכול ישר מהקופסא וגם לחלוק ביניכם.

מאפין פירות יער ושורש כורכום טרי

קנחו את הפיקניק עם קינוח מתוק

אל תוותרו על קינוח טעים שיתן לאורחים סיום מתוק ליום נפלא. נסו את המתכון גביניות ריקוטה ג'ינג'ר – תפוז. הגביניות הקלאסיות קיבלו כאן טוויסט מפתיע וטעים! את מלית הגבינה מתבלים בשורש ג'ינג'ר מגורר ותפוז שמעירים את החיך וגם מעט ריבת משמש. מעבר לכך שהגביניות קלות להכנה, הן פשוטות להגשה ונוחות לנשיאה לפיקניק.

גביניות ריקוטה

תהנו!